Terms and Conditions

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

Obchodní podmínky společnosti Avgustini, s.r.o.
IČ: 48399001
DIČ: CZ48399001
(dále jen „prodávající“) upravují v souladu s § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb, občanský zákoník
vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy
uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“).

Přehled konktaktů pro komunikaci kupujícího s prodávajícím:
e-mail: info@aurior.cz
telefon: + 420 725 819 881
adresa sídla: Třída Míru 2670, Pardubice 530 02

1.1. Vzájemá práva a povinnosti

V první řadě smlouvou, která je tvořena následujícími dokumenty:
těmito obchodními podmínkami, které vymezují naše vzájemná práva a povinnosti;
Reklamačním řádem, podle kterého budeme postupovat při reklamaci zboží;
Zásadami ochrany osobních údajů, které upravují ochranu vašich osobních údajů;
podmínkami a pokyny uvedenými na webových stránkách zejména při uzavírání smlouvy;
objednávkou a jejím přijetím z naší strany,
a v otázkách neupravených smlouvou se naše vzájemná práva a povinnosti řídí českým právním řádem,
zejména následujícími právními předpisy
zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“);
zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (pouze pokud jste
spotřebitelem).
Pokud se vaše bydliště nebo sídlo nachází mimo Českou republiku, nebo pokud náš právní poměr
obsahuje jiný mezinárodní prvek, souhlasíte s tím, že se náš vztah řídí českým právem. Pokud jste
spotřebitelem a právní řád státu vašeho bydliště poskytuje vyšší míru ochrany spotřebitele než český
právní řád, je vám pak poskytována tato vyšší míra ochrany.

1.2. Vyjádření souhlasu s podmínkami

Zasláním objednávky a dále též potvrzením na webových stránkách stvrzujete, že jste se s těmito
obchodními podmínkami seznámili a souhlasíte s nimi.

2. KUPNÍ SMLOUVA

2.1. Uzavření kupní smlouvy

Pro uzavření smlouvy je nutné, abyste odeslali objednávku v souladu s těmito obchodními podmínkami a aby došlo k přijetí této objednávky z naší strany. Upozorňujeme, že prezentace zboží na webových stránkách je informativního charakteru a nejedná se o náš návrh na uzavření smlouvy ve smyslu § 1732 odst. 2 občanského zákoníku.

2.2. Objednávka

Objednávku můžete podat vždy prostřednictvím naších webových stránek nebo jiným způsobem, který dle informací na webových stránkách umožňujeme. Objednávka musí obsahovat všechny informace předepsané ve formuláři.

Před odesláním objednávky prostřednictvím objednávkového formuláře vám bude sdělena rekapitulace objednávky včetně konečné ceny (obsahující veškeré daně, cla a poplatky).

Závaznou objednávku podáte stisknutím tlačítka „ODESLAT OBJEDNÁVKU“. Údaje uvedené v závazné objednávce považujeme za správné a úplné. O jejich změně nás prosím bezodkladně informujte telefonicky či e-mailem.

2.3. Změna objednávky

Objednávku, kterou jsme dosud nepřijali, můžete zrušit či změnit telefonicky nebo e-mailem. Všechny námi přijaté objednávky jsou závazné. Pozdější zrušení či změny objednávky jsou možné pouze po dohodě s námi. Pokud je takto zrušena objednávka zboží, ohledně kterého nejde odstoupit od smlouvy (podrobněji v článku 7), máme nárok na náhradu nákladů, které jsme již v souvislosti se smlouvou vynaložili.

2.4. Platná objednávka a uzavření smlouvy

O obdržení objednávky vás budeme informovat. Informace o obdržení objednávky je zasílána automaticky a nejedná se o přijetí objednávky z naší strany.

Kupní smlouva je uzavřena okamžikem, kdy je vám doručeno přijetí objednávky z naší strany na e-mailovou adresu, kterou jste uvedli v objednávce. Pokud by k přijetí objednávky nedošlo, je smlouva uzavřena okamžikem, kdy převezmete objednané zboží.

3. CENA

3.1. Změna ceny

Pokud cena uvedená u zboží na webových stránkách nebo v průběhu objednávání již není aktuální, neprodleně vás na tuto skutečnost upozorníme. Na přijaté objednávky však nemá vliv změna ceny, ke které došlo v mezidobí mezi odesláním objednávky a jejím přijetím z naší strany.

Ceny produktů na webových stránkách se mohou lišit s cenami v kamenných prodejnách. Berte na vědomí, že některé zboží na webových stránkách má svůj vlastní sklad a jiné výrobní a pořizovací náklady.

3.2. Chybná cena

V případě, že na naší straně došlo ke zcela zjevné technické chybě při uvedení ceny zboží na webových stránkách nebo v průběhu objednávání, nejsme povinni dodat vám zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu pro zdánlivost našeho právního jednání dle § 552 občanského zákoníku, event. pro omyl dle §571 občanského zákoníku.

4. PLATEBNÍ PODMÍNKY

4.1. Způsoby plateb

Kupní cenu můžete uhradit následujícími způsoby:

  • v hotovosti při zaslání zboží na dobírku nebo při osobním odběru;
  • bezhotovostně kartou před dodáním zboží nebo při osobním odběru;
  • bezhotovostně na náš bankovní účet před dodáním zboží (pokyny vám budou sděleny v potvrzení objednávky);
  • bezhotovostně před dodáním zboží prostřednictvím platební brány PayPal.

Případné další způsoby platby a případné poplatky spojené s některými způsoby platby jsou uvedeny na webových stránkách.

4.2. Splatnost kupní ceny

V případě platby v hotovosti je cena splatná při převzetí zboží. Při bezhotovostní platbě před dodáním zboží je cena splatná do pěti dnů od přijetí objednávky, cena je uhrazena okamžikem připsání příslušné částky na náš bankovní účet. Pokud neobdržíme cenu v době splatnosti, vyhrazujeme si právo odstoupit od smlouvy.

4.3. Zálohy

Vezměte na vědomí, že v souladu s § 2119 odst. 1 občanského zákoníku jsme oprávněni požádat vás o uhradení celé ceny zboží (příp. zálohy) před jeho odesláním nebo předáním. V případě výroby na zakázku požadujeme úhradu ve výši 50 % hodnoty zboží.

5. DODACÍ PODMÍNKY

5.1. Způsoby dodání zboží

Způsoby dodání zboží včetně výše nákladů na dodání zboží jsou uvedené na webových stránkách. Konkrétní způsob dodání zboží můžete zvolit v objednávce.

V objednávce bude vždy uvedena konečná cena, která již náklady na zvolený způsob dopravy zahrnuje.

Přepravci jsou sděleny kontaktní údaje zadané do objednávky (vaše adresa, kontaktní osoba, telefon). Nejsme povinni ověřovat úplnost a správnost těchto údajů, nesete tedy plnou odpovědnost za správnost sdělených informací.

5.2. Dodání zboží

Doba dodání zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu dopravy a platby. Dobu dodání zboží externími dopravci však nemůžeme ovlivnit. V případě problémů týkajících se doby dodání nás kontaktujte a my budeme situaci s dopravcem řešit.

Zboží, které je skladem, zpravidla expedujeme do 3-5 pracovních dnů od přijetí objednávky (při zaslání zboží na dobírku nebo při osobním odběru), případně od připsání platby na náš účet (při bezhotovostní platbě).

Zboží, které není skladem, zpravidla doručujeme do 3-5 týdnů. Ve výjimečných případech nebo u zboží vyráběného na zakázku a zboží může být dodací lhůta delší. O termínu dodání vás budeme informovat.

Dodáním zboží se podle těchto obchodních podmínek rozumí okamžik, kdy je vám zboží doručeno. Pokud bezdůvodně odmítnete převzít zboží, nepovažuje se tato skutečnost za nesplnění povinnosti dodat zboží z naší strany, ani za odstoupení od smlouvy z vaší strany.

Vlastnické právo ke zboží nabýváte okamžikem zaplacení celé kupní ceny.

5.3. Převzetí zboží

Při převzetí zboží zkontrolujte neporušenost obalu zboží. Pokud zjistíte nedostatky, neprodleně nás i dopravce informujte. Pokud odmítnete zásilku s poškozeným obalem převzít, nepovažuje se to za bezdůvodné odmítnutí zboží.

Okamžikem převzetí zboží (nebo okamžikem, kdy jste měli povinnost zboží převzít, ale v rozporu se smlouvou jste tak neučinili), na vás přechází odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží.

5.4. Nepřevzetí zboží

Pokud je z důvodů na vaší straně nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným než sjednaným způsobem, jste povinni uhradit náklady spojené s takovým doručováním.

V případě, že zboží bezdůvodně nepřevezmete, máme nárok na náhradu nákladů spojených s dodáním zboží a jeho uskladněním, jakož i dalších nákladů, které nám z důvodu nepřevzetí zboží vzniknou.

V případě platby v hotovosti při zaslání zboží na dobírku nebo při osobním odběru máme dále právo od smlouvy odstoupit. Pokud jste však již kupní cenu uhradili (v případě platby před dodáním zboží) máme dále právo přistoupit k svépomocnému prodeji zboží dle § 2126 občanského zákoníku.

6. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY

6.1. Odstoupení od smlouvy z pohledu kupujícího

Kupující má v souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit bez udání důvodu, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno v této lhůtě prostřednictvím emailu nebo písemně na adresu prodávajícího.

V případě odstoupení od smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy kupujícím. Odstoupí-li kupující od smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží (např. poštovné).

6.2. Odstoupení od smlouvy z pohledu prodávajícího

neobdrželi jsme od vás kupní cenu v době splatnosti nebo jste zboží nepřevzali;

zboží z objektivních příčin (především proto, že zboží se již nevyrábí, dodavatel přestal dodávat atd.) není možné za původních podmínek dodat;

plnění se stane objektivně nemožným nebo protiprávním.

V případě, že nastala některá z výše uvedených skutečností, budeme vás o našem odstoupení od smlouvy neprodleně informovat.

Do doby převzetí zboží kupujícím je prodávající oprávněn kdykoli od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě o tom kupujícího informuje prostřednictvím emailu na adresu uvedenou v objednávce a vrátí kupujícímu zaplacenou kupní cenu bez zbytečného odkladu. Pokud jste platili kartou, vrátíme vám peníze stejným způsobem; upozorňujeme, že v tomto případě se připsání finančních prostředků může zdržet o 2–3 dny na straně vaší banky. Vždy však nejpozději do 14 dnů.

6.3. Způsoby vrácení zboží

Zboží jste povinni nám vrátit do 14 dnů od odstoupení od smlouvy na naši doručovací adresu, do jakékoliv provozovny nebo na adresu našeho sídla. Zboží nezasílejte na dobírku, nejsme povinni jej takto převzít. Pro zasílání šperku zpět k nám doporučujeme doručení Českou poštou nebo kurýrní službou a pojištění zásilky na hodnotu zboží. K vrácenému zboží prosíme přiložit kopii nebo originál dokladu o koupi.

Nepředložení některého z výše uvedených dokladů nebrání kladnému vyřízení vašeho odstoupení od smlouvy dle zákonných podmínek.

6.4. Poškozené a neúplné vrácení zboží

Při zasílání zabalte zboží do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení.

Pokud zjistíme, že vámi vrácené zboží je poškozené, opotřebené, znečištěné či částečně spotřebované, odpovídáte nám za toto snížení hodnoty zboží.

Upozorňujeme vás, že certifikát zasílaný s některými šperky, jakož i dárková krabička, je součástí zboží a v případě odstoupení od smlouvy jste povinni tento certifikát a dárkovou krabičku vrátit společně se šperkem.

Pro případ, že nevrátíte tyto součásti zboží, jsme oprávněni požadovat po vás náklady spojené s uvedením balení šperku do původního stavu a náklady vynaložené k opětovnému vydání certifikátu.

6.5. Vrácení peněz

Veškeré přijaté peněžní prostředky vám vrátíme do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Berte však na vědomí, že nejsme povinni vrátit vám peníze dříve, než nám vrátíte zboží nebo prokážete, že jste nám zboží odeslali.

Vedle kupní ceny máte i nárok na vrácení nákladů na dodání zboží k vám. Jestliže jste však zvolili jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který nabízíme, vrátíme vám náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

Peníze vám vrátíme stejným způsobem, jakým jsme je přijali, nebudete-li požadovat vrácení prostředků jiným způsobem.

6.6. Nelze odstoupit od smlouvy

V souladu s § 1837 občanského zákoníku není možné odstoupit mimo jiné od smlouvy o dodávce zboží, pokud:

dodané zboží bylo upraveno dle vašich individuálních požadavků a přání (týká se zejména úprav velikosti šperku, která je z naší strany poskytována ke šperku zdarma, či pokud byla pořízena do šperku rytina dle vašeho přání nebo pokud byl u náušnic změněn způsob zapínání a nebo jiné zásahy do šperku.

jde o dárkový poukaz. Dárkový poukaz se totiž nepovažuje za zboží, ale má povahu služby, jelikož vás opravňuje ke koupi zboží v jeho hodnotě. I když tedy ze zákona můžete od smlouvy ohledně dárkového poukazu odstoupit ve lhůtě 14 dnů od jeho doručení, tak toto právo zaniklo (nebo zaniká), pokud jste v této lhůtě poukaz již uplatnili, jelikož služba byla z vaší strany a s vaším souhlasem již využita.

jde o výrobu na zakázku. Platí také pro snubní prsteny, které se vyrábí také na zakázku.

7. UPLATNĚNÍ DÁRKOVÉHO POUKAZU

7.1. Použití dárkového poukazu

Pro čerpání dárkového poukazu je nutné dárkový poukaz (v elektronické či papírové podobě), který vám byl na základě vaší objednávky zaslán, u nás uplatnit zadáním u číselného kódu z poukazu do pole, která se vám zobrazí po rozkliknutí „Zadat slevový kód nebo dárkový poukaz“, které se nachází v košíku. Poukaz lze uplatnit také osobně při nákupu na prodejně. Pro uplatnění je nutné mít poukaz s sebou.

Dárkový poukaz je přenosný a převoditelný na jinou osobu. Osoba, která předloží oprávněně nabytý dárkový poukaz, má stejná práva jako osoba, která dárkový poukaz zakoupila. Dobu, po kterou lze dárkový poukaz uplatnit, zjistíte z obsahu konkrétního poukazu. Dárkový poukaz je možné uplatnit nejpozději v poslední den doby jeho platnosti.

Platnost poukazu není možné prodloužit. Poukaz nelze směnit za peníze.

7.2. Odmítnutí dárkového poukazu

Vezměte na vědomí, že v určitých situacích můžeme odmítnout dárkový poukaz akceptovat. Jde o případy, kdy:

  • dárkový poukaz je neůplný a neobsahuje všechny náležitosti
  • dárkový poukaz byl předložen po uplynutí platnosti;
  • dárkový poukaz byl již jednou vyčerpán.

8. VADNÉ PLNĚNÍ A REKLAMAČNÍ ŘÁD

Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).

Záruka respektive odpovědnost za vady prodané věci je standartně 24 měsíců a u některých vybraných kategorií až 5 let.

Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má zboží při převzetí kupujícím. Projeví-li se vada v průběhu šesti (6) měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.

8.1. Práva a povinnosti

Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady a že v době kdy kupující zboží převzal:

  • má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné;
  • se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá;
  • zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy;
  • je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo jakosti;
  • zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo:

  • na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
  • na odstranění vady opravou věci;
  • na přiměřenou slevu z kupní ceny;
  • na odstoupení od smlouvy.

Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující měnit bez souhlasu prodávajícího.

Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese sídla nebo provozovny společnosti.

Za okamžik uplatnění reklamace se považuje, kdy dojde projev vůle spotřebitele (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu např. telefonicky, e-mailem, osobně, a to i bez toho, že je reklamovaný výrobek ze strany spotřebitele prodávajícímu doručen. Doručení reklamovaného výrobku je pak otázkou součinnosti ze strany prodávajícího, aby spotřebitel výrobek dodal.

Záruka se nevztahuje na:

  • vady šperků, které vznikly v důsledku opotřebení způsobeného obvyklým užíváním jako jsou například oxidace, poškrábání, otěr zlacení a rhodiování apod.
  • vady způsobené nevhodným zacházením a mechanickým poškozením, jako jsou např. použití chemikálií, deformace šperku, přetržení řetízku, vypadnutí kamenů (z důvodu narušení kontrukce šperku), ulomení dříku náušnic, apod.

8.2. Stížnosti z vadného plnění

Případné stížnosti vyřizujeme prostřednictvím našeho kontaktního e-mailu info@aurior.cz.

V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je:

Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz

Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr/

8.3. Zásady

Doporučujeme dodržovat tyto zásady péče o šperky, aby jste předešli poškození. Pokud nebudou dodrženy tyto zásady vypsané níže, tak reklamace nemusí být uznána.

  • používat šperky jen k účelům, ke kterým jsou určeny a nenosit je při pracovní činnosti, práce na zahradě, sport, uklízení apod.
  • chránit šperky před chemickými vlivy např. kosmetickými přípravky, barvení vlasů, parfémy, termální lázně, chemikálie atd.
  • šperky čistit a opravovat pouze u odborníků, v případě vlastního čištění používat pouze prostředky k tomu určené.
  • nenosit šperky při koupání a spaní

9. PUNC

Veškeré naše šperky jsou dle zákona označeny puncem a puncovní značkou výrobce. Puncem šperky označuje nezávislý kontrolní orgán Puncovní úřad.

Punc je tedy zárukou kvality materiálů šperků a chrání především zákazníka před nakoupením nekvalitního zboží.

Na následujícím obrazku vidíte puncovní značky, které používá v současnosti český Puncovní úřad.

České puncovní značky:

10. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Prodávající se zavazuje, že s veškerými osobními údaji poskytnutými kupujícím je nakládáno v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů č. 101/2000 Sb. Osobní údaje slouží pouze pro účely prodávajícího a nejsou poskytována třetím stranám vyjma přepravců, kterým jsou předávány pouze data nezbytně nutná pro přepravu zboží kupujícímu.

Kupující má právo kdykoli požádat písemně prodávajícího o změnu či vymazání svých osobních údajů z databáze prodávajícího.

Vyplněním formuláře a dokončením registrace nám udělujete souhlas se zpracováním poskytnutých osobních údajů. Informace uvedené při registraci musí být pravdivé a úplné. Účet, při jehož založení byly použity nepravdivé nebo neúplné údaje, můžeme bez náhrady zrušit. V případě změn ve vašich údajích doporučujeme provést jejich bezodkladnou úpravu v uživatelském účtu.

Vezměte na vědomí, že máme právo váš uživatelský účet bez náhrady zrušit, pokud prostřednictvím vašeho účtu dochází k porušování dobrých mravů, platných právních předpisů nebo těchto obchodních podmínek.